Laureaci Złotego Medalu na Targach Gardenia: Innowacje, które zmieniają ogrodnictwo
Na targach Gardenia, które co roku przyciągają entuzjastów ogrodnictwa i profesjonalistów z branży, wyróżniono innowacyjne rozwiązania, które rewolucjonizują świat zieleni. Nagroda Złoty Medal Grupy MTP to symbol doskonałości i jakości, a nagrodzone produkty wywierają wpływ na rozwój branży, inspirując zarówno amatorów, jak i ekspertów do wprowadzania zmian, ale także dają motywację do wprowadzania nowoczesnych rozwiązań, które odpowiadają na rosnące oczekiwania rynku.
Eksperci sądu konkursowego pod przewodnictwem profesora Grzegorza Skrzypczaka z Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu nagrodzili w tej edycji pięć nowatorskich produktów.
- Należy podkreślić, że każdy z produktów jest w swojej kategorii innowacyjny i zawiera cechy postępu technologicznego, produkcyjnego i wpisuje się w oczekiwania środowiskowe oraz producentów i konsumentów. Ponadto produkty te wpisują się w nowoczesne technologie produkcji, ochrony roślin i środowiska oraz posiadają odpowiednio do ich zastosowania dobre i oczekiwane cechu użytkowe – mówi profesor Skrzypczak.
Firma TAMARK SA, konfekcjoner TARGET zyskała uznanie jury i otrzymała dwa Złote Medale, pierwszy za Effect 24h 680 EC na chwasty i mech - nieselektywny herbicyd pochodzenia naturalnego, zawierający kwas nonanowy, który skutecznie zwalcza chwasty i mech poprzez działanie kontaktowe, prowadząc do dehydratacji roślin i ich szybkiego usychania oraz za produkt Preparat na szkodniki Emulpar, który z kolei bazuje na unikalnym i innowacyjnym sposobie wykorzystania naturalnego oleju roślinnego, dlatego jest on w pełni ekologiczny i bezpieczny, a przy tym łatwy w użyciu i skuteczny.
- Nagroda Złoty Medal to dla nas ogromne wyróżnienie i potwierdzenie, że nasze innowacje spełniają najwyższe standardy jakości i funkcjonalności. To także motywacja do dalszego rozwoju oraz tworzenia produktów, które odpowiadają na potrzeby zarówno profesjonalistów, jak i amatorów ogrodnictwa – podkreśla Monika Kozłowska, Specjalista ds. wsparcia sprzedaży i marketingu firmy Tamark S.A. oraz dodaje, że targi Gardenia to miejsce, gdzie spotykają się pasjonaci ogrodnictwa, profesjonaliści oraz klienci poszukujący innowacyjnych rozwiązań więc dla firmy to także wyjątkowa okazja do zaprezentowania oferty szerokiemu gronu odbiorców, a także do nawiązania nowych relacji biznesowych i wymiany doświadczeń z branżowymi ekspertami.
Oprócz preparatów przeznaczonych do ochrony roślin, sąd konkursowy wyróżnił produkty w kategorii stymulatorów wzrostu, rozwoju i plonowania roślin do których zaliczyć można preparaty zawierające kwasy fulwowe - Linia Stymulatorów WOKAS FULVI firmy WOKAS. - Produkty te są organiczno-mineralnym płynnym ekstraktem z torfu, bogatym w kwasy fulwowe, które stymulują procesy metaboliczne roślin. Mają zastosowanie w uprawie warzyw, ziół, roślin ozdobnych, trawników oraz przy produkcji owoców. Jest to cała seria produktów dająca możliwość wyboru opakowania w zależności od potrzeb i skali produkcji – dodaje profesor Grzegorz Skrzypczak.
W gronie tegorocznych laureatów znalazła się także firma PlantiCo - Hodowla i Nasiennictwo Ogrodnicze Zielonki z produktem Sałata JULECZKA – jest to odmiana głowiasta krucha – typ lodowy - o jasnozielonych, prawie gładkich liściach, z brzegiem ładnie powcinanym. Tworzy duże, zwarte, dobrze uformowane, zamknięte główki, o masie powyżej 1000g.
- Złoty Medal dla Juleczki to kolejny z wielu, jakim PlantiCo może się pochwalić. Każda kolejna nagroda dla produktu utwierdza nas w przekonaniu, że obrany przez nas kierunek czyli tworzenie dobrych odmian w połączeniu z wysoką jakością materiału siewnego - jest właściwy – podkreśla Aurelia Molak, Kierownicza Marketingu w PlantiCo. Dodaje także:
- Gardenia w jednym miejscu skupia podmioty różnych gałęzi branży ogrodniczej, dlatego jest ciekawa zarówno dla wystawców jak i zwiedzających. Organizowana jest przed rozpoczęciem nowego sezonu sprzedaży hurtowej nasion dlatego stanowi dla nas dobrą okazję do przedstawienia aktualnej oferty handlowej, nowości produktowych, warunków współpracy jak również wymiany doświadczeń w relacjach klient-sprzedawca.
Jury konkursowe doceniło także Mieszankę traw gazonowych SPORT z Małopolskiej Hodowli Roślin Sp. z o.o. To idealne rozwiązanie na intensywnie użytkowane tereny rekreacyjne i sportowe. Zapewnia trwałe, gęste zadarnienie oraz doskonałą odporność na udeptywanie i rozrywanie, a doskonałe właściwości regeneracyjne sprawiają, że trawnik szybko odzyskuje estetyczny wygląd. Ireneusz Mrozek, Specjalista ds. Marketingu i Reklamy z Małopolskiej Hodowli Roślin dodaje, że udział w Targach Gardenia to dla firmy wyjątkowa okazja, ponieważ po raz pierwszy prezentują ofertę skierowaną do sektora ogrodniczego. - Traktujemy ten debiut jako swoisty test, który pozwoli nam lepiej zrozumieć potrzeby rynku, nawiązać bezpośredni kontakt z klientami oraz zdobyć cenne opinie, które pomogą nam w dalszym rozwoju, a nagroda to nie tylko prestiżowe wyróżnienie, ale przede wszystkim potwierdzenie jakości naszych produktów. Jest to dowód uznania przez ekspertów i motywacja, aby wciąż dążyć do doskonałości, oferując klientom najlepsze rozwiązania na rynku.
Jak podsumowuje tegoroczną edycję konkursu profesor Skrzypczak, wszystkie nagrodzone produkty są zróżnicowane pod względem ich wytwarzania i praktycznego zastosowania, znajdziemy środki ochrony roślin, stymulatory wzrost, rozwoju i plonowania roślin oraz takie, które oparte są o postęp genetyczny i hodowlany w produkcji ogrodniczej i rekreacyjnej, a obejrzeć je można podczas targów Gardenia w dniach 16-18 października w Poznaniu.