Organizator:

Dofinansowanie

Podziel się

Szanowni Państwo, pragniemy poinformować, że prowadzone przez Organizatorów Targów GARDENIA projekty: konferencja Arena Krajobrazu oraz Dni spotkań biznesowych na platformie ONLINE GRIP otrzymały dofinansowanie ze środków budżetu Państwa w ramach umowy o współpracę między Grupą MTP a Ministerstwem Rozwoju i Technologii.

 

Targi GARDENIA to niezwykle ważne wydarzenia dla branży ogrodniczej nie tylko w Polsce, ale też na arenie międzynarodowej, wspierające eksport polskich produktów ogrodniczych. To również doskonałe miejsce do wymiany doświadczeń oraz wiedzy pomiędzy przedstawicielami biznesu. Fundamentem targów jest szeroki zakres tematyczny skierowany do fachowej publiczności oraz wysoki poziom merytoryczny wydarzeń towarzyszących współtworzonych z autorytetami z branży ogrodniczej nie tylko z Polski, ale i Europy. W 2021 roku odbyła się już XV edycja tego wydarzenia.

Targi GARDENIA od lat skutecznie tworzą interaktywną przestrzeń do rozmów na temat ogrodnictwa. Z uwagi na biznesowy charakter wydarzenia, GARDENIA umożliwia zawarcie długofalowych kontaktów handlowych i szeroką promocję produktów oraz usług wśród polskich i zagranicznych zwiedzających. GARDENIA pełni rolę barometru rynku ogrodniczego, który  pomaga firmom opracować skuteczne strategie biznesowych na kolejne lata. Pośredniczy w procesie wymiany doświadczeń wśród profesjonalistów. Pomagają też zdobyć biznesowe know-how.

Targi GARDENIA skupiają już nie tylko czołowych producentów, ale większość operujących na polskim rynku dostawców. Motywują też do kreatywnej dyskusji nad wyzwaniami dla branży ogrodniczej. Podczas wydarzeń towarzyszących o wysokim poziomie merytorycznym omawiane są trendy i perspektywy dla branży. W ostatniej edycji Targów wzięło udział blisko 200 wystawców oraz ponad 10 000 uczestników z kilkunastu krajów świata (m.in. z Belgii, Czech, Francji, Grecji, Holandii, Izraela, Litwy, Niemiec, Słowenii, Wielkiej Brytanii, Włoch).

 

Seminarium w formie biznes mixer pod nazwą „Dni spotkań biznesowych na platformie ONLINE GRIP” w ramach Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA

Dni spotkań biznesowych na platformie GRIP, które w ramach Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA odbyły się w dniach 4-6 listopada 2021 roku, mając na celu promocję polskich marek ogrodniczych na rynkach międzynarodowej.

Charakter proeksportowy wydarzenia

Przedsięwzięcie umożliwiło polskim producentów nawiązanie kontaktów z zagranicznymi klientami z całego świata poprzez wirtualne spotkania na nowoczesnej platformie GRIP, które towarzyszyły targom odbywającym się stacjonarnie. Odbyte rozmowy biznesowe oraz spotkania pozwoliły polskim producentom zaprezentować swoje produkty na nieznanych dotąd rynkach.

Zamierzone efekty wydarzenia

Celem tegorocznego wydarzenia było wspieranie procesu odbudowy polskiej gospodarki po kryzysie związanym z pandemią COVID’19, w szczególności podbudzenie sprzedaży zagranicznej w branży ogrodniczej, ale też inspirowanie polskich przedsiębiorców do podejmowania innowacyjnych inicjatyw.

Podczas Targów GARDENIA 2021 na platformie GRIP prócz spotkań biznesowych odbyły się również ciekawe wydarzenia towarzyszące o międzynarodowym charakterze poświęconych najnowszym trendom w branży ogrodniczej. W trakcie przedsięwzięcia prowadzone były też szerokie działania promujące polskie marki ogrodnicze wśród zagranicznych gości.

Dni spotkań biznesowych na platformie GRIP odbyły się w dniach 4-6 listopada 2021 w godz. 9.00-18.00. W spotkaniach wzięli udział przedstawiciele polskich producentów, ale też zagraniczni kupcy.

Profil uczestnika: kupiec/dyrektor ds. sprzedaży/osoba decyzyjna, odpowiadająca za zakupy

Typ działalności: centra ogrodnicze, kupcy roślinni, hurtownicy branżowi

Cel 1: spotkania matchmakingowe o charakterze kontraktującym

Cel 2: otwarcie na nowe rynki, możliwość spotkań z zorganizowanymi grupami zwiedzających

Kupcy m.in. z Europy Zachodniej (Belgia, Holandia), Europy Środkowej (Austria, Czechy, Słowacja, Słowenia, Węgry), z Europy Wschodniej (Białoruś, Rosja, Ukraina) oraz krajów bałtyckich (Litwa, Łotwa, Estonia), ale również z Tunezji czy Turcji.

Uruchomienie platformy GRIP oraz wirtualnych spotkań matchmakingowych pomogło również zwiększyć zasięg Targów GARDENIA na arenie międzynarodowej.

W spotkaniach wzięli także udział przedstawiciele najważniejszych stowarzyszeń branżowych, którzy są partnerami Targów GARDENIA:

- Mirosław Łakomiec Prezes Zarządu Polskiego Stowarzyszenia Centrów Ogrodniczych

- Małgorzata Bogusławska, Prezes Zarządu Ogólnopolskiego Stowarzyszenia Twórców Ogrodów

- Piotr Reda, Prezes Stowarzyszenia Architektury Krajobrazu

- Andrzej Cichoń, Prezes Federacji Arborystów Polskich

Przedsięwzięcie promocyjne skierowane było do:

  • polskich przedsiębiorców z branży ogrodniczej – przedstawicieli eksportowych marek, którzy podczas Targów GARDENIA oraz spotkań virtualnych prezentowali swoją ofertę. Do udziału w wirtualnych spotkaniach na platformie GRIP zostało zaproszonych około 80 polskich firm ze szczególnym naciskiem na firmy wdrażające nowe technologie w procesie produkcji oraz zainteresowane wzmocnieniem ekspansji na rynki międzynarodowe. Wśród z nich znalazły się duże korporacje, jak również mniejsze rodzinne firmy
  • zagraniczni kupcy, którzy podczas wydarzenia mogli przyjrzeć się ofercie polskich marek i nawiązać współpracę z polskimi przedsiębiorcami. 

 

Efektem realizacji przedsięwzięcia jest:

  • promocja oferty proeksportowej polskich przedsiębiorstw
  • wsparcie dynamiki proeksportowej polskich marek
  • zwiększenie liczby kontaktów biznesowych, dzięki spotkaniom wirtualnym
  • przeprowadzenie merytorycznych dyskusji i warsztatów
  • wzmocnienie zakresu międzynarodowej wymiany handlowej
  • wypromowanie innowacyjnych polskich produktów z branży ogrodniczej na rynku międzynarodowym
  • wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

    Zasięg wydarzenia

Międzynarodowy

Charakterystyka organizatora

Międzynarodowe Targi Poznańskie to lider polskiego przemysłu targowego. Posiadają ok. 55% udziału w rynku targowym w Polsce i są pierwszym organizatorem targów w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa MTP należy do organizacji skupiających liderów targowych z całego świata (UFI - Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego i Centrex - Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych).

Budżet i finansowanie

Budżet przedsięwzięcia promocyjnego wynosi 142.000 zł netto. W kwocie 119.000 zł netto jest finansowany z środków własnych, w kwocie 23.000 zł netto., w przypadku przyznania dofinansowania, koszt zostanie pokryty przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

 

Konferencja Arena Krajobrazu w ramach Międzynarodowych Targów Ogrodnictwa i Architektury Krajobrazu GARDENIA

Arena Krajobrazu to nowe wydarzenie w branży ogrodniczej o formule skierowanej przede wszystkim do profesjonalistów z branży ogrodniczej, szczególnie do architektów krajobrazu, wykonawców ogrodów, którzy są ciekawi tego, jak na świecie podchodzi się do projektowania ogrodów i terenów zieleni. I edycja wydarzenia odbyła się podczas Targów GARDENIA w 2020 roku. Wśród zagranicznych prelegentów pojawili się m.in.: Chris Beardshaw, Jo Thompson czy Taina Suonio. Partnerami Areny Krajobrazu byli wiodące firmy ogrodnicze na polskim rynku mające w swojej ofercie narzędzia ogrodnicze: Fiskars, Marolex oraz najważniejsi producenci materiału roślinnego z wieloletnią tradycją na polskim rynku: Szkółka Byczkowscy, Rosarium. Uczestnikami wydarzenia oraz Targów były najwięksi producenci na polskim rynku ogrodniczym: Szkółka Roślin Ozdobnych Ważyńscy, Gospodarstwo Szkółkarskie Ciepłucha, Szkółka Krzewów z Ozdobnych Zymon, Szkółka Drzew i Krzewów Nowacki,  All Planst, Cell-Fast, Legutko, Agrecol, Wokas, Bros, Vilmorin Garden, Bradas, Kubota, AL-KO, BIG.

Celem Areny Krajobrazu jest prezentacja najnowszych trendów w branży projektowej, a także wymiana poglądów w gronie zawodowców. Wszyscy uczestnicy będą mieli okazję, by posłuchać prezentacji i doświadczeń architektów uznanych na najlepszych pokazach ogrodniczych w Europie.

II odsłona wydarzenia towarzyszyła XV edycji Targów GARDENIA i odbyła się w dniach 4-5 listopada 2021 w wersji stacjonarnej na terenie Targów Poznańskich. Wykłady z ekspertami były też transmitowane na platformie ONLINE GRIP.
GRIP to niezwykle zaawansowana, ale zarazem intuicyjna platforma umożlwiająca spotkania w sieci oraz dotarcie do klientów z całego świata. Zaletą aplikacji jest możliwość korzystania zarówno na komputerach, jak i urządzeniach mobilnych oraz jej kompatybilność z kalendarzami Google i Outlook. Prosta formuła aplikacji daje realne i mierzalne informacje na temat odwiedzin profilu oraz zainteresowania spotkaniem ze strony potencjalnego kontrahenta, dzięki czemu możliwe jest prowadzenie rozmów biznesowych i finalizacja kontraktacji.  Z uwagi na fakt, iż jest to obecnie najlepsze narzędzie do organizacji spotkań branżowych, organizatorzy zdecydowali się  wdrożyć  system podczas nadchodzącego wydarzenia online.

W programie m.in.:

- prelekcje zagranicznych gości dotyczące ich wizji i filozofii projektowania

- przeglądy portfolio polskich architektów krajobrazu prowadzone przez gości specjalnych

- pokazy cięcia drzew i krzewów

- pokazy cięcia i pielęgnacji róż  

- warsztaty poświęcone pielęgnacji drzew i krzewów owocowych.

Przedsięwzięcie promocyjne skierowane jest do:

  • polskich przedsiębiorców z branży ogrodniczej, szczególnie producentów materiału roślinnego, ale też producentów nowoczesnego sprzętu ogrodniczego i narzędzi, którzy podczas Targów GARDENIA będą prezentować swoją ofertę. Do udziału w Arenie Krajobrazu zostało zaproszonych około 100 polskich firm ze szczególnym naciskiem na firmy wdrażające nowe technologie w procesie produkcji oraz zainteresowane wzmocnieniem ekspansji na rynki międzynarodowe. Wśród z nich znalazły się duże korporacje, jak również mniejsze rodzinne firmy
  • zagraniczni architekci krajobrazu, firmy usługowe opiekujące się terenami zieleni miejskiej oraz wykonujące ogrody, którzy podczas wydarzenia mogli przyjrzeć się ofercie polskich marek i nawiązać współpracę z polskimi przedsiębiorcami. 

Charakter proeksportowy wydarzenia

Przedsięwzięcie promocyjne miało na celu umożliwić polskim producentom nawiązanie kontaktów z zagranicznymi architektami krajobrazu oraz wykonawcami ogrodów i terenów zieleni. Odbyte rozmowy biznesowe oraz spotkania pozwoliły polskim producentom zaprezentować swoje produkty na nieznanych dotąd rynkach, dzięki czemu w realny sposób wzrasta konkurencyjność polskich marek na arenie międzynarodowej.

Celem wydarzenia było wspieranie procesu odbudowy polskiej gospodarki po kryzysie związanym z pandemią COVID’19, w szczególności podbudzenie sprzedaży zagranicznej w branży ogrodniczej, ale też inspirowanie polskich przedsiębiorców do podejmowania innowacyjnych inicjatyw. Przed oraz w trakcie przedsięwzięcia prowadzone były też szerokie działania promujące polskie marki ogrodnicze wśród zagranicznych gości.

Zamierzone efekty wydarzenia

Efektem realizacji przedsięwzięcia są:

  • promocja oferty proeksportowej polskich przedsiębiorstw
  • wsparcie dynamiki proeksportowej polskich marek
  • zwiększenie liczby kontaktów biznesowych, dzięki możliwości spotkań wirtualnych na platformie GRIP
  • przeprowadzenie merytorycznych dyskusji i warsztatów
  • wzmocnienie zakresu międzynarodowej wymiany handlowej
  • wypromowanie innowacyjnych polskich produktów z branży ogrodniczej na rynku międzynarodowym
  • wzrost konkurencyjności polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich

Zasięg wydarzenia

Arena Krajobrazu ma charakter międzynarodowy

Charakterystyka organizatora

Międzynarodowe Targi Poznańskie to lider polskiego przemysłu targowego. Posiadają ok. 55% udziału w rynku targowym w Polsce i są pierwszym organizatorem targów w Europie Środkowo-Wschodniej. Grupa MTP należy do organizacji skupiających liderów targowych z całego świata (UFI - Światowe Stowarzyszenie Przemysłu Targowego i Centrex - Międzynarodowy Związek Statystyk Targowych).

Budżet i finansowanie

Budżet przedsięwzięcia promocyjnego wynosi 184.000 zł netto. W kwocie 99.500 zł netto jest finansowany z środków własnych, w kwocie 84.500 zł netto., w przypadku przyznania dofinansowania, koszt zostanie pokryty przez Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.