Stars for Europie - partner branżowy Gardenii - podpowiada, jak poprawić sprzedaż i przyciągnąć miłośników poinsecji do sklepów
W tym roku w ramach europejskiej, marketingowej inicjatywy Stars for Europe (SfE) mającej na celu promowanie poinsecji i czerpania radości z otaczania się tymi wyjątkowymi roślinami w okresie jesienno-zimowym, powstał pakiet informacji prasowych skierowany do przedstawicieli handlu detalicznego. Teraz w okresie świątecznym sprzedawcy mogą bezpośrednio komunikować się z dziennikarzami i klientami w swojej okolicy.
Poprzez serię komunikatów prasowych, które właściciele sklepów mogą dostosować i spersonalizować, SfE, jako odpowiedzialne i kompetentne źródło informacji na temat poinsecji, udostępnia sprzedawcom detalicznym rozwiązania, które pomagają zwiększyć sprzedaż.
Obejmują one podstawowe tematy, w tym pielęgnację i podlewanie poinsecji, a także pomysły krok po kroku na dekoracje do wykonania samemu (DIY) i unikalne kalendarze adwentowe. Dzięki nim poinsecje są coraz bardzie powszechne, kuszące i intrygujące.
Dr Susanne Lux, przewodnicząca inicjatywy Stars for Europe, podkreśla: „Zdajemy sobie sprawę, że poinsecje mogą znacząco poprawić wyniki sprzedażowe przed świętami. Jednak liczne ograniczenia w tym szalonym okresie w handlu detalicznym sprawiają, że nie wszystkie sklepy mają czas na promocję swojej oferty i poinsecji.”
„Nasze treści można dostosować do własnych potrzeb i łatwo nawiązać kontakt z lokalnymi mediami i konsumentami, podkreślając przyjemność obcowania wśród poinsecji. Ponieważ jesteśmy w sercu sezonu, chcemy, aby miłośnicy poinsecji i osoby, które dopiero zaczynają przygodą z tymi roślinami czerpali z nich prawdziwą radość a sprzedawcom zapewnić owocną sprzedaż uwielbianych gwiazd betlejemskich.” – dodaje dr Lux.
Teksty prasowe dla sprzedawców detalicznych SfE można znaleźć na stronie: https://sfe-trade.com/pl
Najważniejsze wskazówki dotyczące optymalizacji lokalnych działań PR
- Poświęć czas na przygotowanie bazy dziennikarzy w lokalnej gazecie lub stacji radiowej. Wysłanie treści do właściwej osoby pomoże zwiększyć zasięg.
- Nie wstydź się zapytać, czego potrzebują – przedstaw się i zaprezentuj swoją firmę. Poinformuj o tym, co przygotowujesz, a być może dowiesz się, jakie są możliwości podniesienia prestiżu Twojego sklepu.
- Przygotowując komunikaty prasowe, staraj się, aby były krótkie i zwięzłe. Uwzględnij najważniejsze szczegóły w treści akapitu. Powinieneś zawrzeć dane kontaktowe i „wezwanie do działania”, aby czytelnicy wiedzieli, w jaki sposób możesz im pomóc i co oferujesz.
- Jeśli budżet na to pozwala, rozważ reklamę wspierającą Twoje plany.
- Pamiętaj o wysyłaniu wiadomości z wyprzedzeniem, jednak nie za wcześnie, aby gdzieś nie umknęły. Rozważ publikację z około 1-2 tygodniowym wyprzedzeniem. W przypadku planowanych wydarzeń (np. warsztatów, pokazów produktowych, spotkań świątecznych, promocji) przygotuj harmonogram działań – ogłoszenie, terminy, warunki udziału – i zastosuj tę samą dwutygodniową zasadę dotyczącą udostępniania informacji lokalnym mediom.
Więcej informacji oraz zdjęć do bezpłatnego wykorzystania dostępnych jest na stronie dla mediów www.stars-for-europe.eu W przypadku wykorzystania materiałów prosimy o podanie źródła „Stars for Europe” i przesłanie kopii artykułu.
Stars for Europe
Stars for Europe (SfE) to marketingowa inicjatywa europejskich producentów poinsecji Dümmen Orange, Selecta One, Beekenkamp Plants i Syngenta Flowers. Została zapoczątkowana w 2000 roku w celu promocji poinsecji oraz zapewnienia jej długofalowej sprzedaży w Europie. Aktualnie SfE obejmuje 22 europejskie kraje. W latach 2021-2024 działania marketingowe są finansowane przez UE w ramach kampanii "Stars Unite Europe" w siedmiu krajach: Francji, Niemczech, Włoszech, Niderlandach, Polsce, Szwecji i Hiszpanii.
Biuro prasowe w Polsce:
Agencja PiART
Kamila Żmijewska +48 660 450 480 | info@piart.pl